دامیننس تتر


10 | به این مقاله امتیاز دهید

دامیننس تتر و اهمیت آن در دنیای ارز دیجیتال


Dominance Tether یا همان USDT Domination Index، که تحت عنوان دامیننس تتر نیز شناخته می‌شود یک شاخص است که نشان‌دهنده حجم مارکت کپ تمامی ارزهای دیجیتال که با پشتوانه دلار آمریکا هستند، به نسبت حجم بازار تمامی ارزهای دیجیتال است. به‌عبارت‌دیگر، این شاخص نشان می‌دهد که چه مقدار از بازار کل ارزهای دیجیتال به ارز دیجیتال Tether USDT با پشتوانه دلار آمریکا تعلق دارد.

به دلیل پشتوانه دلار آمریکا، ارز دیجیتال Tether یکی از پایدارترین ارزهای دیجیتال است که بسیاری از بازارهای ارز دیجیتال از آن استفاده می‌کنند. به همین دلیل، شاخص Dominance Tether نیز به‌عنوان یکی از شاخص‌های مهم در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود و برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران مهم است. در ادامه بیشتر این مفهوم مهم را بررسی خواهیم کرد.

افزابش دامیننس تتر = افزایش قدرت تتر = کاهش قیمت ارز های دیجیتال و بیت کوین

کاهش دامیننس تتر = کاهش قدرت تتر = افزایش قیمت ارز های دیجیتال و بیت کوین

دامیننس تتر

دامیننس تتر

نشانه‌های دامیننس USDT

نماد یا نشانه دامنه که تحت عنوان دامیننس نیز شناخته خواهد شد، با فرم USDT به‌عنوان یک ارز دیجیتال با پشتوانه دلار آمریکا، USDT است. برای استفاده از ارز دیجیتال Tether، باید ابتدا آن را از یک صرافی یا مبادله‌گری خریداری کنید و سپس آن را به کیف پول دیجیتال خود منتقل کنید.

اگر در بازار ارزهای دیجیتال، قصد دارید با دامنه USDT معامله کنید، می‌توانید از نمادهای USDT/USD، USDT/BTC و USDT/ETH استفاده کنید که به ترتیب به معنای تبادل USDT به دلار آمریکا، بیت‌کوین و اتریوم هستند.

استیبل‌کوین در این بحث چه جایگاهی دارد؟

Stablecoin Tether یا همان USDT، یک نوع ارز دیجیتال است که پشتوانه‌اش دلار آمریکا است و به‌عنوان یک “استیبل‌کوین” شناخته می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، ارز دیجیتال Tether باارزش ثابتی که برابر با دلار آمریکا است، معامله می‌شود و به همین دلیل به‌عنوان یک ارز دیجیتال پایدار شناخته می‌شود.

استفاده از ارز دیجیتال Tether برای معامله در بازارهای ارز دیجیتال، به دلیل پایدار بودن ارزش آن و همچنین سرعت و کم‌هزینه‌بودن تراکنش‌ها، بسیار موردتوجه قرار گرفته است. به‌علاوه، تعدادی از صرافی‌های ارز دیجیتال برای ذخیره‌سازی پول و انجام تراکنش‌ها از ارز دیجیتال Tether استفاده می‌کنند. اکثر خرید و فروش های ارز دیجیتال در دنیا ، تحت اثر دامیننس تتر می باشد . خرید و فروش تتر نیز تحت تاثیر همین شاخص قرار گرفته است .

رابطه دامیننس تتر و بیت‌کوین چیست؟

رابطه دامنه USDT (Tether) و بیت‌کوین به دلیل استفاده گسترده از ارز دیجیتال Tether در معاملات بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال، بسیار مهم است.

بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال برای خریدوفروش بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال از دامنه USDT استفاده می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، معاملات بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال در مقابل دامنه USDT صورت می‌گیرد. این به معنای این است که ارز دیجیتال Tether به‌عنوان پایه یا پشتوانه در معاملات بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود.

علاوه بر این، رابطه بین دامنه USDT و بیت‌کوین به‌عنوان یک شاخص مهم در بازار ارزهای دیجیتال نیز بسیار موردتوجه است. شاخص Dominance Tether که قبلاً درباره‌اش صحبت کردیم، نشان‌دهنده حجم بازار کل ارزهای دیجیتال با پشتوانه دلار آمریکا است که به ارز دیجیتال Tether نسبت داده می‌شود. این شاخص نشان می‌دهد که چه مقدار از بازار کل ارزهای دیجیتال به ارز دیجیتال Tether با پشتوانه دلار آمریکا تعلق دارد. به‌عبارت‌دیگر، ارز دیجیتال Tether و بیت‌کوین به طور مستقیم و بدون واسطه به یکدیگر مرتبط نیستند، اما از طریق معاملات ارز دیجیتال Tether می‌توان به بیت‌کوین دسترسی داشت.

قوانین کلی کاهش و افزایش دامیننس USDT

دامنه USDT یا Tether به‌عنوان یک ارز دیجیتال پایدار شناخته می‌شود و ارزش آن به دلار آمریکا پشتوانه دارد؛ بنابراین، هر گونه تغییر در ارزش دلار آمریکا می‌تواند باعث کاهش و افزایش دامنه USDT شود. به‌طورکلی، اگر ارزش دلار آمریکا کاهش یابد، دامنه USDT نسبت به دلار آمریکا افزایش خواهد یافت و برعکس. همچنین، اگر تقاضای بازار برای خریدوفروش ارز دیجیتال Tether افزایش یابد، دامنه USDT نیز افزایش خواهد یافت.

به‌عنوان‌مثال، اگر ارزش دلار آمریکا کاهش یابد و یا اعتماد به آن کاهش یابد، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به دنبال یک پایداری و اطمینان بیشتر در بازار ارز دیجیتال خواهند بود و به‌احتمال زیاد از دامنه USDT به‌عنوان یک ارز دیجیتال پایدار برای معاملات خود استفاده خواهند کرد. به همین ترتیب، افزایش تقاضا برای خریدوفروش ارز دیجیتال Tether نیز می‌تواند باعث افزایش دامنه USDT شود.

در کل، تغییرات دامنه USDT به طور مستقیم با تغییرات در ارزش دلار آمریکا و تقاضای بازار برای ارز دیجیتال Tether وابسته است.

نمودار دامیننس تتر

نمودار دامیننس تتر

 

مقالات بیشتر : خرید از سایت های خارجی با تتر

 

کاربرد دامیننس تتر چیست؟

دامنه USDT به‌عنوان یک ارز دیجیتال پایدار، از کاربردهای گسترده‌ای در دنیای ارز دیجیتال برخوردار است. در زیر به برخی از کاربردهای این ارز دیجیتال پرداخته می‌شود:

معاملات بین‌المللی: به دلیل پایدار بودن دامنه USDT و پشتوانه دلار آمریکا، این ارز دیجیتال برای انجام معاملات بین‌المللی به‌خصوص در کشورهایی که ارزش پایینی دارند، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

پرداخت‌های بین‌کشوری: ازآنجاکه دامنه USDT بر اساس ارزش دلار آمریکا پشتوانه دارد، این ارز دیجیتال می‌تواند برای انجام پرداخت‌های بین‌کشوری استفاده شود.

تبدیل به ارز دیگر: دامنه USDT می‌تواند به‌عنوان یک ارز دیجیتال میانجی برای تبدیل به ارز دیگر به کار گرفته شود. به‌عنوان‌مثال، با استفاده از دامنه USDT، می‌توان ارز دیجیتال خود را به بیت‌کوین، اتریوم و غیره تبدیل کرد.

حفاظت در برابر نوسانات بازار: به دلیل پایداری دامنه USDT، این ارز دیجیتال می‌تواند به‌عنوان یک ابزار برای حفاظت در برابر نوسانات بازار در دنیای ارز دیجیتال به کار گرفته شود. به‌عنوان‌مثال، می‌توان با استفاده از دامنه USDT، مبلغی را در یک موقعیت به‌عنوان پول نقد در دسترس داشته باشید و به‌محض روی‌دادن یک فرصت معاملاتی، آن را به بیت‌کوین یا ارز دیجیتال دیگر تبدیل کرد.

چطور با دامیننس تتر بازار ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنیم؟

استفاده از دامنه Tether (USDT) به‌عنوان یک ارز پایدار، به طور مستقیم نمی‌تواند به پیش‌بینی بازار کمک کند. برای پیش‌بینی بازار، نیاز است از ابزارهای تحلیلی مناسبی استفاده کرد که این ابزارها بر اساس نمودارهای تحلیلی، خبرها و رویدادهای مرتبط با بازار، میزان احتمال قیمت‌های آینده را پیش‌بینی می‌کنند.

اما در دنیای ارز دیجیتال، می‌توان از دامنه USDT به‌عنوان یک نوع پنجره امنیتی برای حفاظت از سرمایه خود در برابر نوسانات بازار استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال، می‌توان با استفاده از دامنه USDT، مبلغی را به‌عنوان پول نقد در دسترس داشته باشید و به‌محض روی‌دادن یک فرصت معاملاتی، آن را به بیت‌کوین یا ارز دیجیتال دیگر تبدیل کرد. این کار، به شما اجازه می‌دهد تا در برابر نوسانات بازار و کاهش ارزش دارایی‌هایتان محافظت کنید.

همچنین، باتوجه‌به اینکه دامنه USDT یک ارز پایدار است و ارتباط مستقیمی با قیمت بیت‌کوین ندارد، می‌توان آن را به‌عنوان یک معیار برای تعیین ارزش بازار استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال، در مقایسه با دامنه USDT، ارزش بازار بیت‌کوین ممکن است به دلیل نوسانات بالا ارزش خود را تغییر دهد، اما ارزش دامنه USDT پایدار می‌ماند و می‌تواند به‌عنوان یک معیار مقایسه قیمتی در دنیای ارز دیجیتال استفاده شود.

چطور نمودار dominance tether را چک کنیم؟

برای مشاهده نمودار dominance tether می‌توانید به وبسایت CoinMarketCap مراجعه کنید و از قسمت “Cryptocurrencies” در بالای صفحه، بر روی گزینه “Dominance” کلیک کنید. در این بخش، می‌توانید نمودار dominance برخی از ارزهای دیجیتال از جمله Tether را مشاهده کنید.

همچنین، می‌توانید از سایر وبسایت‌های تحلیلی ارز دیجیتال نیز استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید به وبسایت CoinGecko مراجعه کنید و در بخش “Charts” نمودار dominance Tether را مشاهده کنید.

در ضمن، بسیاری از برنامه‌های تحلیلی ارز دیجیتال همچنین این امکان را فراهم می‌کنند که نمودار dominance Tether را مشاهده کنید. می‌توانید از برنامه‌های معروفی مانند TradingView استفاده کنید تا به‌راحتی نمودارهای مربوط به بازار ارز دیجیتال را بررسی کنید.

 

مقالات بیشتر : مزایا و معایب تتر

 

چارت دامیننس تتر

چارت دامیننس تتر

دامیننس تتر در تریدینگ ویو چطور بررسی می‌شود؟

در برنامه تحلیلی TradingView می‌توانید نمودار دامیننس تتر را به‌راحتی مشاهده کنید و از آن برای تحلیل بازار ارز دیجیتال استفاده کنید.

برای مشاهده نمودار dominance tether در TradingView، می‌توانید به قسمت “Chart” بروید و از بین ابزارهای موجود، “Dominance” را انتخاب کنید. در این بخش، می‌توانید نمودار dominance تتر را مشاهده کنید و از آن برای تحلیل بازار ارز دیجیتال استفاده کنید.

همچنین، با استفاده از ابزارهای مختلف مانند نمودارهای شمعی، نمودارهای خطی و موجودی ابزارهای دیجیتال، می‌توانید بر اساس داده‌های dominance tether، تحلیل بازار انجام دهید. به‌عنوان‌مثال، با مشاهده تغییرات dominance tether می‌توانید از تحولات بازار ارز دیجیتال خبر داشته باشید و تصمیمات خود را برای خرید یا فروش ارز دیجیتال بهتر بگیرید.

کلیت نوسان‌گیری با دامیننس ارز تتر چگونه است؟

در مورد نوسان‌گیری تتر، باید گفت که این ارز مانند سایر دامیننس‌ها، ممکن است تحت‌تأثیر عوامل مختلفی نظیر تقاضا و عرضه، اخبار و رویدادها، اعتماد به این ارز و… باشد. به‌عنوان‌مثال، درگذشته، تحریم‌های آمریکا علیه ایران و رویدادهایی مانند رونمایی از تکنولوژی بلاک‌چین در کشورهایی مانند چین و روسیه، تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای بر روی نوسان‌گیری تتر داشته‌اند.

به دلیل ماهیت نوپای تکنولوژی بلاک‌چین و دامیننس‌ها، نوسان‌گیری در قیمت آن‌ها معمول است. درصورتی‌که شما قصد خرید یا فروش تتر را دارید، بهتر است بادقت و باتوجه‌به شرایط بازار و ریسک‌های مربوطه، این کار را انجام دهید. نوسان‌گیری با دامیننس ارز تتر ممکن است به علت عوامل مختلفی اتفاق بیفتد. این عوامل ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  1. تقاضا و عرضه: همان‌طور که در بازارهای دیگر نیز دیده می‌شود، تقاضا و عرضه می‌توانند تأثیر بسیاری در نوسانات قیمت داشته باشند. درصورتی‌که تقاضا بیشتر از عرضه باشد، قیمت تتر افزایش می‌یابد و درصورتی‌که عرضه بیشتر از تقاضا باشد، قیمت تتر کاهش می‌یابد.
  2. اعتماد به ارز: اعتماد به دامیننس ارز تتر نیز می‌تواند نوسانات قیمت را تحت‌تأثیر قرار دهد. به‌عنوان‌مثال، درصورتی‌که کاربران اعتماد کافی به این ارز را نداشته باشند، قیمت تتر کاهش خواهد یافت.
  3. رویدادها و اخبار: رویدادها و اخباری که در مورد تتر یا بخش دیگری از بازار ارزهای دیجیتال منتشر می‌شوند، ممکن است نوسانات قیمت را تحت‌تأثیر قرار دهند. به‌عنوان‌مثال، درصورتی‌که خبری منتشر شود که به تأیید یا رد تأیید تنها یک شرکت بزرگ به این ارز بستگی دارد، قیمت تتر می‌تواند تحت‌تأثیر قرار گیرد.

در کل، به دلیل ماهیت دامیننس‌ها و نوپای تکنولوژی بلاک‌چین، نوسانات قیمت در این بازار بسیار معمول هستند؛ بنابراین، اگر شما تمایل به خرید یا فروش تتر دارید، بهتر است بادقت و باتوجه‌به شرایط بازار و ریسک‌های مربوطه، این کار را انجام دهید.

جمع‌بندی مباحث دامیننس تتر

دامیننس تتر یا dominance tether، نشان‌دهنده سهم بازار تتر در بازار ارزهای دیجیتال است. همین‌طور دامیننس تتر به ما کمک می‌کند تا میزان استفاده از تتر در بازار ارز دیجیتال و نقش آن در کل بازار را بررسی کنیم. این مفهوم در ارزش‌گذاری بازار ارزهای دیجیتال نیز مهم است و می‌تواند برای پیش‌بینی تحولات بازار مفید باشد.

افزابش دامیننس تتر = افزایش قدرت تتر = کاهش قیمت ارز های دیجیتال و بیت کوین

کاهش دامیننس تتر = کاهش قدرت تتر = افزایش قیمت ارز های دیجیتال و بیت کوین

برخی از وبسایت‌های تحلیلی ارز دیجیتال به ما اجازه می‌دهند تا نمودار دامیننس تتر را مشاهده کنیم و از آن برای تحلیل بازار استفاده کنیم. همچنین، برنامه‌های تحلیلی ارز دیجیتالی مانند TradingView نیز این امکان را دارند که نمودار دامیننس تتر را به‌راحتی مشاهده کنیم و بر اساس آن تحلیل بازار انجام دهیم. تتر ، یکی از استیبل کوین های معروف در بازار کریپتوکارنسی و ایران بوده که امروز خرید فروش این ارز دیجیتال بسیار رایج شده است . پلفترم آلما اکس ، ارائه دهنده تتر با قیمت های رقابتی و بدون کارمزد اضافی بوده که تبادلات تتر در این پلفترم آنلاین انجام میشود .

 

0

دیدگاه

دیدگاه شما