آشنایی با انواع حساب تتر


1 | به این مقاله امتیاز دهید

آشنایی با انواع حساب تتر برای سرمایه‌گذاری در دنیایی ارز دیجیتال بسیار ضروری و مورد نیاز است.تتر یکی از ارزهای با پستوانه استیبل کوین‌ها می‌باشد که که کاملا با نوسانات دلار هماهنگ است و همین موضوع باعث شده که سومین ارز مورد محبوب در بین استیبلل کوین‌ها باشد.

در این مقاله قصد داریم به موضوع آشنایی با انواع حساب تتر تحت عناوین زیر بپردازیم:

  • آشنایی با تتر
  • آشنایی با انواع حساب تتر
  • تفاوت میان حساب‌های تتر

آشنایی با تتر

بهتر است قبل از اینکه انواع حساب تتر را بررسی کنیم، خود تتر را بشناسیم و کمی راجع به آن اطلاعات جامع داشته باشیم اینگونه بهتر می‌توانیم از دیگر حساب‌های آن و روش کار با هر یک و تفاوت‌های هر کدام  بهتر متوجه شویم، که برای سرمایه‌گذاری و  خرید و فروش تتر کسب سود کدام یک بهتر هستند.

تتر یک نوع ارز از نوع استیبل کوین Stable Coin می‌باشد. استیبل کوین‌ها از انواع ارزهای با پشتوانه می‌باشند یعنی اینکه دارای یک ثبات قیمت در همه شرایط هستند حتی زمانی که با رکود در بازار مواجه هستیم و این موضوع برای تریدرهای حرفه‌ای امر بسیار مهمی است تا دچار ضرر و زیان کمتری شوند.

در این میان تتر از بین ارزهای استیبل کوین جایگاه سوم را کسب کرده است و محبوبیت زیادی در بین تریدرهای حرفه‌ای و آماتور دارد تا جایی که قه آن دلار کاغذی می‌گویند چون با نوسانات دلار همسان و همسو است که اگر هم تغیییراتی داشته باشد، چندان زیاد نیست و بسیار ناچیز است.

قبل از آنکه تتر یا همان USDT  مورد استفاده قرار بگیرد یا اصلا شکل بگیرد، وقتی از سایر ارزهای دیجیتال استفاده می‌شد و با نزول بازار رو به رو می‌شدند، مجبور بودند سرمایه خود را بیرون بکشند و آن را به دلار فیزیکی تبدیل کنند.

آشنایی با انواع حساب تتر

اما بعد از تغییر و تحولاتی که تقریبا از انتهای سال 2015 صورت گرفت و شکل‌گیری استیبل کوین‌هایی چون تتر انجام شد، دیگر نیازی به این کار نبود و در صورت هر گونه اتفاقی سرمایه به تتر تبدیل و جای هیچگونه نگرانی برای سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال باقی نمی‌ماند.

بنابراین بد نیست که آشنایی با انواع حساب تتر را در ادامه مورد مطالعه قرار دهید.

انواع شبکه های تتر

قبل از هر چیزی بهتر است این موضوع را بدانید که تتر به مانند سایر ارزهای دیجیتالی  که تا کنون آشنایی داشته‌اید، فاقد بلاک چین است، برای همین باید  به سراغ سایر بلاک چین‌ها بروید، یعنی تتر را بر روی بلاک چین‌های دیگری بسازید که در ادامه به چند نمونه از مطرح‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

تتر امنی USDT OMNI

آشناییی با انواع حساب تتر موجب می‌شود ما با سرعت تراکنش و میزان کارمزد هر یک آشنایی کافی داشته باشیم و مورد مناسب خود را انتخاب کنیم.

تتر امنی هم تقریبا جز اولین تترهایی بود که روی بلاک چین امنی تعریف می‌شد که در واقع همان بیت کوین بود و به آن تتر بیت کوین هم حتی می‌گفتند.

اما چون جز اولین تتزهای مورد امتحان بود و تجریه کار کافی با آن را نداشتند، مشکلات زیادی را به همراه داشت که برخی از آن‌ها عبارت بودند از:

  • سرعت پایین در انجام بیشتر تراکنش‌های انجام شده
  • عدم ایمنی شبکه و مورد حمله قرار گرفتن توسط هکرها
  • کارمزد بسیار بالا
  • ترکانش بالا
  • شلوغی و تجمع شبکه

همه این مشکلات باعث شد که مدتی کارگزانی مثل صرافی‌ها و شرکت‌های مربوطه کار با این توع  تتر را کنار بگذارند و بعد از مدتی نوعی تتر جدید یعنی تتر امنی را جایگزین قبلی کنند.

تتر اتریوم USDT ERC20

با توجه به مشکلاتی که تتر امنی به همراه داشت و تقریبا این مشکلات 2 سال به طول انجامید، سال 2017 بود که نوعی تتر دیگر به نام اتریوم جایگزین امنی شد.

آشنایی با انواع حساب‌ تتر این مزیت را دارد تا بتوانید از بین آن‌ها یکی از بهترین‌ها را برای نقل و انتقال  و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال انتخاب کنید.

ارزی که جایگزین امنی شد، اتریوم نام داشت، اتریوم بر روی بلاک چین اتریوم تعریف می‌شد که مزیت‌های بسیار زیادی برای صرافان و شرکت‌های کارگزار داشت. برخی از آن‌ها عبارت بودند از:

  • سرعت تراکنش بسیار بالا
  • امینت متعادل و امن شبکه
  • کارمزد پایین

تتر اتریوم با نام‌گذاری ERC20  هم معروف است به این دلیل که اغلب توکن‌های مربوطه که از طریق بلاک چین اتریوم تهیه می‌شوند، همگی  از یک استاندارد خاص یعنی ERC20  برخوردار هستند، برای همین به ERC20  هم شهرت دارد.

تتر ترون USDT TRC20

آشنایی با انواع حساب تتر باید همیشه ادامه داشته باشد، چرا که در طول زمان در حال تغییر و تحول هستند.

همین تتر اتریوم تقریبا تا همین دو الی سه سال پیش بهترین در نوع خود بود و اکثر صرافان برای تبدیل و انواع خرید و فروش‌های خود از آن استفاده می‌کردند، بعد از تغییراتی که در بازار مخصوصا برای ساخت پروژه‌های Defi ( ابزارهای مدیریت دارایی در صرافی) دیگر تترهای اتریوم هم با تراکنش‌ها و گاهی سرعت بالا همراه شدند و نتوانستند، پاسخگویی نیاز کاربران خود باشند.

بنابراین بیشتر کاربران به فکر تغییر نوع حساب تتر افتادند و از سال 2020 تتر اتریوم جای خود را به تتر ترون داد.

تتر ترون در کنار مزیت‌هایی که سایر تترهای قبلی داشتند، امتیازاتی را هم به کاربرانش داد که این موضوع بر محبوبیتش بیش از پیش افزود. برخی از این مزیت‌ها عبارت بود از:

  • سرعت تراکنش بسیار بالا بیش از اتریوم
  • امنیت برتر شبکه
  • کارمزد بسیار پایین
  • شرایط امکان ایرادراپ و اهدای جوایز و پاداش به کاربران( در صورت نگهداری ترون)

و اما اگر دلیل نام گذاری تتر ترون یعنی TRC20  هم برای شما به مانند اتریوم جالب است بهتر است بدانید که بیشتر توکن‌های مربوطه از طریق بلاک چین ترون تهیه می‌شوند، همگی از TRC20 استاندارد برخوردار هستند، برای همین به این نام هم معرفی می‌شوند.

تتر EOS

تتر EOS  در کنار آشنایی با انواع حساب تتر خالی از لطف نیست. اگر چه یک نوع تتر جدید است و از اواخر سال 2019 خود را در بازار ارز نمایان کرده است، ادعا بر این است که بیشترین حد سرعت  را دارد و کارمزد منوط به تراکنش‌ها را حذف کرده است.

اما با توجه به آنچه که تاکنون در مورد تترهاها مطالعه کرده‌ایم، تغییر و تحولات بسیار زیاد هستند و نمی‌توان گفت یک نوع تتر تمامی امتیازات را با هم دارد و به مروز زمان تترهایی هستند که با مزیت‌های دیگر جایگزین خواهند شد اما در حال حاضر بهترین نوع تتر همان بلاک چین ترون می‌باشد.

تفاوت میان انواع حساب‌های تتر

حال که آشنایی با انواع حساب تتر را طی کردیم، بد نیست از دو جنبه مختلف اما مهم آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

  • سرعت تراکنش
  • میزان کارمزد

سرعت تراکنش در بین انواع حساب تتر

آنچه تاکنون در بین سه شبکه یا حساب تتر عنوان کردیم، ضعیف‌ترین سرعت تراکنش مربوط به حساب امنی می‌شود که محدوده زمانی مابین ده دقیقه تا دو ساعت است. و این بازه زمانی برای ارز دیجیتال اصلا مناسب نیست و برای همین بود که اکثر کارگزاران آن را کنار گذاشتند.

تتر اتریوم بین 4 الی 9 دقیقه بازه زمانی برای تراکنش مورد نیاز است که تقریبا سرعت خوبی است اما  بهترین حساب در بین حساب‌های تتر ، ترون است که زیر سه دقیقه کار تراکنش را انجام می‌دهد و سرعت بسیار بالایی دارد و اکثر تریدرهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند.

میزان کارمزد

از نظر میزان هزینه‌ای که برای تراکنش‌های مالی کسر می‌شد، شبکه امنی از همه بیشتر بود و برای هر تراکنش چیزی حدود 35 دلار کم می‌شد که اصلا به صرفه نبود و همین یکی از موضوعات اصلی برای خارج شدن از چرخه حساب‌های تتر بود.

بعد از آن اتریوم روی کار آمد که کمی نسبت به امنی بهتر بود، اما باز هم تا حدودی بالا بود و 30 دلار کم می‌شد.

تا اینکه ترون بهترین گزینه برای انجام تراکنش‌های مالی برگزیده شد و  2 دلار بود و با بالا رفتن ترون اکنون بین 6 تا 8 دلار است که باز هم از امنی و اتریوم بسیار کمتر است.

نتیجه : آشنایی با انواع حساب تتر

تتر یکی از ارزهای دیجیتال با پشتوانه USDT  است یعنی ارزهای که دارای ثبات هستند حتی زمانی که بازار با تورم همراه باشد.

به تتر دلار دیجیتالی هم می‌گویند چرا که با نوسانات دلار همسان و هم‌سو است از این رو رتبه سوم را در بین دلارهای با پشتوانه دارد.

تتر دارای بلاک چین نیست برای همین باید آن را بر روی بلاک چین دیگری بسازید. در این مقاله به سه شبکه از این حساب‌ها اشاره کردیم که شامل امنی، اتریوم و ترون بود که از بین این سه بهترین آن‌ها ترون معرفی شد،هم سرعت بالایی دارد و هم میزان کارمزد برای تراکنش آن هم پایین است.

1

دیدگاه

محبوبه

مهر ۴, ۱۴۰۳

عالی بود خیلی عالی.

دیدگاه شما