خرید تتر در افغانستان


14 | به این مقاله امتیاز دهید

خرید تتر در افغانستان به دلیل شرایط نا بسمانی که دارد آن هم از صرافی‌های معتبر و شناخته شده‌ای که سال‌ها به  فعالیت پرداخته باشند؛ معمولا به سختی انجام می‌شود. برای همین کمی کار خرید و فروش ارز دیجیتال در افغانستان و دیگر شهرهای این کشور مثل مزار شریف، هرات و بامیان همانند کابل تا حدی بدون قانون گذاری و نابسمان است.

اما سعی کرده‌ایم در این مقاله تا حدی که بتوانیم، به صرافی‌های قابل مراجعه برای خرید تتر در افغانستان تحت عناوین زیر بپردازیم:

  • تتر در بازار ارز دیجیتال
  • مزایای خرید تتر
  • شرایط رمز ارز در افغانستان
  • روش های خرید تتر در افغانستان
خرید تتر در افغانستان

خرید تتر در افغانستان

تتر در بازار ارز دیجیتال افغانستان

تتر یک نوع ارز دیجیتال از نوع استیبل کوین است. استیبل کوین‌ها  ارزهای با ثبات قیمت هستند، یعنی تغییرات این نوع ارز به ارزش ذاتی کوین‌ها وابسته نیست بلکه ارزش آن‌ها به سایر ارزهایی چون دلار، پوند و یورو باز می‌گردد که دارای ثبات قیمت بهتری هستند.

تتر هم یکی از محبوب‌ترین  استیبل کوین‌هاست که همیشه در جایگاه دوم سوم قرار می‌گیرد ، قیمت آن برابر با یک دلار آمریکا است و نوساناتش بادلار است. برای همین بسیاری از معامله‌گران و تریدرهای حرفه‌ای تتر را جایگزین سایر ارزهای دیجیتال کرده‌اند تا از ضرر و زیان‌های احتمالی که در گذشته از سایر ارزهای چون بیت کوین متحمل می‌شدند، پیشگیری کنند. خرید و فروش تتر ، امروز در بسیاری از کشور های دنیا به عنوان تبادل ارزی و یا سرمایه گذاری رواج گرفته است .

از دیگر استیبل‌ کوین‌های معروف و البته تا حدودی محبوب که می‌توانند کم‌کم جای تتر را هم بگیرند می‌توان به:

  • ترو یو اس دی
  • باینس
  • جمینی

اشاره کرد ولی همچنان تتر در بازار ارز دیجیتال به عنوان یک ارز باپشتوانه حرف اول را می‌زند که در تمامی دنیا در بیشتر صرافی‌های مورد پشتیبانی قرار گرفته است و خرید و فروش و مورد تبادل قرار می‌گیرد. خرید تتر در افغانستان موضوعی است که در ادامه به آن بیشتر پرداخته خواهد شد.

مزایای خرید تتر‌ در افغانستان

خرید تتر مزایا زیادی در بر دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • مهمترین مزیت داشتن یک قیمت ثابت است، چند سال پیش به یک قیمت خریده شده است و هنوز همان یک دلار است.

 

  • تتر حجم خرید و فروش بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است که موجب شده سایر رقبا را در فاصله خیلی دورتری از خود کنار بزند

 

  • از نوسانات شدید بازار در امان است مخصوصا زمان‌هایی که به سر حد خود می‌رسد و کاربر نمی‌داند روش درست کدام است

 

  • انتقال سریع و آسان تتر به کیف پول و هر نوع صرافی که بخواهید بدون اتلاف وقت در عرض چند ثانیه یا نهایتا چند دقیقه قابل انجام است
  • ارسال حجم زیادی از حواله‌ها دیگر به کمک تتر انجام می‌شود نه به صورت بانکی و سنتی گذشته که روزها باید زمان ببرد
  • بر همین اساس ارسال حواله از طریق تتر از افغانستان به ایران از طریق صرافی‌‌هایی که در طول مقاله اارئه می‌شود
  • خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتال در کشورهای تحریم و بد اقتصادی مثل ایران و علی الخصوص افغانستان که درگیر نیروهای طالبان و مشکلات عدیده بانکی شده است

در ادامه شرایط رمز ارز در کشور افغانستان در شرایط فعلی می‌پردازیم.

 

مقالات بیشتر : خرید از سایت های خارجی با تتر

 

شرایط رمز ارز در کشور افغانستان

اگر به دنبال خرد تتر در افغانستان هستید، بد نیست که در مورد شرایط رمز ارز در این کشور در شرایط فعلی و استقرار نیروهای طالبان و قدرت گرفتن آن‌ها و تحریم‌های جدید که بر اقتصاد این کشور تاثیر بسیار زیادی داشته‌اند، مطالب مهمی را بدانید و اکنون آیا ارزهای دیجتالی مثل تتر می‌تواند به عنوان یک مسیر میانبر برای شهروندان افغانی پر رونق باشد و قادر است بخشی از مشکلات اقتصادی آن‌ها حل کند یا نه؟

بعد از ورود طالبان چه اتفاقاتی برای اقتصاد افغانستان به وجود آمد:

  • تحریم‌ها شدید تر شد
  • انتقال پول نقد در بانک‌ها بیشتر شد
  • اقتصاد به هم ریخته و رو به ورشکستگی رفت
  • کمک‌های خارجی کم و کمتر شد
  • زنان اجازه کار ندارند
  • بیکاری در بین جوانان بیشتر شد
  • و غیره..
تبدیل افغانی به تتر

تبدیل افغانی به تتر

در این میان رمز ارزها گویا رونق گرفته‌اند چرا که چاره‌ای جز این راه نیست و بانک‌ها، تحریم زنان از کار، مشکلات تحریم جوابگوی خرج و مخارج شهروندان افغانی را نمی‌دهد اما رمز ارزها در این بازار آشفته چگونه عمل می‌کنند.

با توجه به مشکلاتی که گفته شد وجود ارزهای دیجیتال معماری مشکلات پیش رو به تا حد زیادی تغییر داده است و توانسته برای بسیاری از زنان شاغل که به واسطه طالبان امروز بیکار شده‌اند و جوانانی که دانشجو هستند و در بحران اقتصادی به سر می‌برند از طریق استیبل کوین‌ها و خرید تتر در افغانستان تا حد زیادی از بحران پیش رو نجات پیدا کنند.

به کمک نقل و انتقالی که ارزهای دیجیتال از طریق بلاک چین صورت می‌گیرند، تا حد زیادی می‌توان موانع پیش رو را دور بزنند و بتوانند از طریق صرافی‌ها ارزهای دیجیتال را به پول نقد تبدیل کنند.

این موضوع یعنی نقل و انتقال ارزهای دیجیتال در افغانستان تا حدی است که به عنوان یک راه باور نکردنی توانسته است تحریم های سیاسی و اقتصادی را نه فقط در افغانستان بلکه در سایر کشورها به این منوال تغییر دهد.

در هر صورت خرید و فروش ارز دیجیتال با پشتوانه یعنی استیبل کوین‌ها مخصوصا تتر در افغانستان رونق زیادی گرفته است اما خوب به خاطر نبود قانونگذاری صحیح ان هم در شرایط پر آشوب فعلی وجود صرافی‌های امن و مطمئن اندک شمار هستند که باید برای انتخاب هر یک دقت زیادی به خرج داد.

 

مقالات بیشتر : روش های انتقال پول به خارج از کشور

 

انواع روش خرید تتر در افغانستان

اول از همه باید گفت که نمی‌توان در مورد خرید تتر در اقغانستان و قانونی بودن آن نظری قطعی داد، چرا که زیر ساخت‌های لازم جهت تعیین قانون، داشتن صرافی‌های بزرگ و قانون مدار همچنین فاقد درگاه پرداخت‌های الکترونیکی هستند به خاطر همین معمولا خرید و فروش ارز دیجیتال در افغانستان قانونی نیست چون اصلا قانونی برای آن‌ها تعیین نشده است ولی خرید و فروش صورت می‌گیرد و همانطور که گفتیم در این شرایط فعلی رونق هم گرفته است.

برای خرید تتر در افغانستان صرافی‌های ایرانی هستند که اندک شمار هستند اما سابقه طولانی دارند که می‌توانید با مراجعه به ان‌ها خرید تتر در افغانستان را انجام دهید.

صرافی برداران جعفری یکی از صرافی‌هایی است که در شهرهای مختلف افغانستان از جمله مزاار شریف، هرات و بامیان نمایندگی دارند و با مراجعه به یکی از نمایندگی‌هایی که در نزدیکی شما قرار دارند و ارائه مدرک هویتی معتبر و پرداخت وجه و دستورات پرداخت مربوط به کیف پول در کوتاه ترین زمان تتر در حساب شما قرار می‌گیرد.

معمولا سیستم های پرداخت الکترونیکی، نبود برق و قطعی اینترنت یکی از مشکلات همیشگی افغانستان است که مسیر کارها را به صورت آنلاین با مشکل مواجه می‌کند برای همین بهتر است حضورا به صرافی مراجعه کنید. روش های خرید تتر در افغانستان به شرح زیر است :

  1. خرید از صرافی های متمرکز
  2. خرید از صرافی های آنلاین با پرداخت های ویزا کارت و یا پی پیپال
  3. ارسال حواله افغان به خارج از کشور افغانستان جهت خرید تتر
  4. خرید با واحد تومان ایران برای کاربران افغان

در شرایط فعلی ، پلتفرم آلما اکس ، امکان ارائه خدمات به شهروندان افغانی فاقد کد ملی ایرانی و شماره حساب های بانکی ایرانی نمی باشد . جهت خرید و فروش تتر کاربران افغان ، در پلتفرم آلما اکس ، نیاز مند احراز هویت با کد ملی ایرانی می باشد .

0

دیدگاه

دیدگاه شما